divendres, 8 de febrer del 2013

rols masculí-femeni

Em paso els dies explicant que spiderman no es de xics, que el rosa no es de xiques que nomes es un color, que els pantalons no son nomes de xic...que els cabells curts no son de xic, que la diferencia entre un noi i una noia no esta amb els cabells precisament. Cada dia la meva nena petita em qüestiona tot, "pos els xics de la classe diuen que aixo es de xica". Rols antics, molt antics perpetuen en el temps. Despres dels Beetles, sembla tan ridícul que algu lligue el genere als cabells, amb tota la moda unisex i tots els canvis com que els models de roba masculina majoritàriament son xiques, es tan absurd associa una roba a un genere. Pero continua al carrer estereotipant rols. Les mateixes mares qüestionen a la nena que porta el cabell curt, o al nen que porta el cabell llarg. I no totes les persones tenen la fortalesa de caràcter per a cada dia sentir el mateix i passar de tot. Aquí ve la nostra feina de fer gent forta que faci el que volgue. Quan alguna nena em qüestiona algo aixi li pregunto qui li ha dit, i poso en dubte aquella opinió  no es cap expert en roba, o en cabell...es un nen de classe  que segurament encara el vesteix la seva mare. Ja se que el mes facil seria seguir els rols establerts...pero lo del aborregament i la poca personalitat a casa meva ho porten malament.
Sembla mentida que avui en dia hi hagi gent que no sapigue que la unica diferencia entre un xic i una xica es si tens tita o vulva.