dijous, 4 de març del 2010

Dia de la dona

PREPARANT EL 8 DE MARÇ DIA DE LA DONA

(un escrit de ficció basat en anècdotes reals)

No se si podré fer aquest article perquè estic preparant la celebració del dia de la dona del meu poble. Sempre ajudo una mica al regidora, es la meva vena feminista. Crec que es important reivindicar que encara no cobrem el mateix, que no tenim els mateixos drets, encara que aparentment sembla que si, que la igualtat es una mica ciència ficció. Paro es complicat, mentre estava en plena feina la meva neboda petita m’ensenyava l’àlbum de “Patito feo” que li havia regalat l’avia. Vos faig 5 cèntims un culebron per petits, on l’única preocupació d’elles es fer noví, i si et posa cuernos perdonar-lo perquè el necessites molt. Quant va marxar va pasar la regidora de la dona, varem quedar en fer una reunió per tancar els actes, perquè hi havia un problema d’horaris, l’associació de dones creia que els actes es feien massa tard. La presidenta havia comentat que ella a les 9 i mitja de la nit havia de ser a casa perquè tenia família, traduït a llenguatge entenedor fills i home a alimentar.

I aquí em trobo, intentant pensar en com defensar els drets de unes dones que son educades per servir, i que no entenen que els pares tenen les mateixes obligacions i drets que elles cara dels seus fills.. I si realment ells no fan la seva feina, ...perquè estic defensant a unes dones que volen viure i tenir fills en un inútil???