dijous, 24 d’octubre del 2013

Avui fem vaga...no anem al cole

Avui fem vaga, no em anat al cole en queixa per una llei nova d'educació que no aporta res de bo. Ens em quedat a casa fen exercicis de mates per que el nivell amb la llei actual es patètic. I ara em direu pos potser el canvi sera bo. No!!! el canvi que es planteja no es de nivell, es de ideologia, si la religió conta com a nota o no, si els directors tenen mes poder o no, etc. En cap moment a la llei, inclús a les tertúlies dels sabuts del país s'està parlant del nivell miserable que te l'educació. El primer trimestre de l'any el dediquem a repassar tot el de l'any anterior...al·lucinant. Mentre a casa les xiques llegeixen contes sencers al cole treballen frases o text molt petits per que encara no estan preparats. I per comentar el text fem un dibuixet. Per sumar 2 ovelles i 3 ovelles em de dibuixar 5 ovelles...com diu la meva germana d'aqui uns anys tindrem uns dibuixants meravellosos per que a totes les assignatures dibuixen i pinten.

Ningú planteja un canvi de nivell i un canvi en com es qualifica. Tinc una neboda que em va contar que a classe de gimnàstica puntua si et dutxes, a classe d'angles puntua el comportament, a classe de llengua la mestra puntua molt si fas los exercicis nets....o sigui que si saps dibuixar, fas los exercicis nets, et dutxes i et portes be a classe pots ser un inútil i aprovar....per que totes estes xorradetes puntuen la mitat de la nota. Per l'altra banda si surt un geni amb un cervell privilegiat d'aquells que s'avorreixen a classe que no pren apunts que no fa els exercicis per que no ho necessita, i contesta al profe per que pensa per si mateix mai de la vida l'aprovaran.

Estem en un tipus d'educació que ni als anteriors amb la llei actual, ni als que manen ara amb la llei Wert els interessa millorar de nivell, no volen genis, ni científics, ni grans escriptors, volem gent a borregada amb les capacitats limitades per a que continuen votant a inútils que no saben ni idiomes, volen persones ignorants que firmen contractes estafadors i hipoteques sense llegir la lletra menuda...per que tampoc la entendran.

Per l'altra banda els pocs professors que conec vocacionals, es senten tancats i encartonats dintre d'un sistema que no els deixa fer i poc a poc els van cremant, retallant-los sous, mitjans i posant traves.

Avui fem vaga...per que entre tots, i sobretot des de casa, em de pujar el nivell mental del país.